Closed dezhidki closed 2 years ago
In GitLab by @vesal on Jan 17, 2019, 19:05
Eikä Angulariin voi siirtyä vähitellen? Kumpikon on käytännössä nopeampi? Pitäisi tehdä testi jollakin työlällää, esim csPlugin ja dokuemntti jossa noita on satoja kappaleita. Siinähän menee isoin osa dokumentin käsittelyajasta.
Mitä tarkoitata templaattien tyypit?
Tämä on nin iso homma että se keskeyttää kehityksen pitkäksi ajaksi, joten valinta pitää tutkia perusteellisesti. Sepon tutkimuskessa AngularJS:ssä oli vähiten muutoksia jos koodiin haluttiin uutta. Ja reactiin taisi tulla eniten. Mikä on TSX? Tarviiko sitä tukea jos menee AngularJS -> Angular?
In GitLab by @vesal on Jan 17, 2019, 19:11
Niin ja kannattaako hetki katsoa mitä WebAssembly tuo tullessaan? Kaikki olemassa olevat kirjastot ovat DOM + JS ja WebAssembly kuitenkin tulee olemaan tulevaisuutta ja tulee tukemaan huomattavasti laajempaa joukkoa kieliä.
In GitLab by @vesal on Jan 17, 2019, 19:19
https://www.toptal.com/front-end/angular-vs-react-for-web-development
In GitLab by @Smibu on Jan 17, 2019, 19:30
Eikä Angulariin voi siirtyä vähitellen?
Voi siirtyä vähitellen.
Kumpikon on käytännössä nopeampi?
Ei hajuakaan :)
Mitä tarkoitata templaattien tyypit?
Tarkoitan esim. sitä, että templatea kirjoittaessa esim. PyCharm alleviivaa virheet punaisella. Eli jos komponentille yritetään viedä vääräntyyppistä parametria yms.
Tämä on nin iso homma että se keskeyttää kehityksen pitkäksi ajaksi
Ei, vaan kuten sanoin, sekä Angulariin että Reactiin voi siirtyä vähitellen. Jos ei voisi, niin en tällaista siirtymistä viitsisi ehdottaakaan.
Mikä on TSX?
Tyypitetty versio JSX:stä, ks. https://www.typescriptlang.org/docs/handbook/jsx.html
Tarviiko sitä tukea jos menee AngularJS -> Angular?
Ei, koska Angularilla on sitten se oma template-syntaksinsa joka tarvii sen AOT:n jos haluaa syntaksitarkistuksen. Sitä en sitten osaa sanoa, kumpiko on parempi.
Niin ja kannattaako hetki katsoa mitä WebAssembly tuo tullessaan? Kaikki olemassa olevat kirjastot ovat DOM + JS ja WebAssembly kuitenkin tulee olemaan tulevaisuutta ja tulee tukemaan huomattavasti laajempaa joukkoa kieliä.
Joo, sekin on vaihtoehto ja uskon kanssa, että WASM tulee olemaan suosittu.
In GitLab by @vesal on Jan 17, 2019, 19:54
Ehdottaisin jotakin seuraavaa:
1) Rust-versio valmiiksi
2) Joku mini csPlugin version kummallakin, Angular ja React ja sitten Rusin kanssa esim Ohj1 dokusta versio jossa tuolla mini csPluginilla tehdään ne mitkä menee kivuttomasti (ei mitään Parson, Tauno yms siinä mini-versiossa). Tosin nyt todennäköisesti kun AngularJS:än turhaa jatkuvaa virkistämistä on katsonut, niin uskoisin että ihan rehellinen suora näkymän muokkaus sen mukaan mitä halutaan, olisi nopeampi kuin muuttujien arovoilla ratkaistava ulkoasu. Tosin tuotakin pitäisi kokeilla isommassa mittakaavassa että paljonko jonkun tietyn funktion kutsua nyt tulee sivun laskennan aikana. Koska osa kutsuista näyttää tulevan jos komponentti on aktiivinen. Ja silloin hyvässä lykyssä ei tulkeen 30 kutsua joka kompomenttia kohti.
3) Noita vertailuja tehdessä voi olla kulunut sen verran aikaa että jotakin häämöttää siellä mitä WebAssembly rintamalta on tulossa.
Sitten pitäisi miettiä tulevai asioita ennen siirtymää tehdessä että millainen koodi olisi sellaista, että siitä olisi helpointa siirtyä mihin vaan TypeScript-kehykseen.
In GitLab by @Smibu on Jan 17, 2019, 20:13
Joo, tää voi ihan hyvin jäädä hyllylle odottamaan. Koitan ensi viikolla tuota Rustia jatkaa; huominen voi vierähtää siinä huoneen kuntoon saamisessa.
Sellainen huomio tuosta suorituskykymittauksesta, että jos vaikka React todettaisiin nopeammaksi, niin se ei tarkoita, että niin olisi myös tulevaisuudessa. Eli Reactin ja Angularin paremmuus suorituskyvyn suhteen voi vaihtua teoriassa äärettömän monta kertaa niin kauan kun molempia kirjastoja kehitetään. Paremmuuskerroin lienee siis koko ajan lähellä ykköstä.
TypeScript-refaktoroinneissa suurin työ lienee takana, kun kaikki komponentit ovat nyt luokkia. Se ainakin helpottaa sekä Reactiin että Angulariin siirtymistä.
In GitLab by @Smibu on Nov 21, 2019, 14:48
Viimeisin ajatus on siis uuteen Angulariin siirtyminen, jota nyt ajattelin ruveta työstämään. Olen jo testaillut tuon Angular-templaattiprojektin kautta, miten homma toimii.
Reactin kanssa ei ole yhtä selvää, miten se ja AngularJS toimivat rinnakkain eli siinä on riski olemassa. Toki sain silloin sen simppelin React-komponentin toimimaan AngularJS:ssä, mutta se oli kolmannen osapuolen kirjasto ja siihen nojaaminen on jokseenkin epävarmaa.
Angularin ohjeessa on selkeä prosessi päivittämiseen.
Ensimmäiseksi täytyy Angularin buildsysteemi saada käyttöön. Askeleet:
Muuhun koodiin ei pitäisi juuri tarvita koskea, koska lähes kaikki on jo TypeScriptiä.
Näiden jälkeen voi sitten ruveta kirjoittamaan Angular 9-komponentteja (ja muuntaa nykyisiä komponentteja).
In GitLab by @vesal on Nov 21, 2019, 14:54
Näiden jälkeen voi sitten ruveta kirjoittamaan Angular 9-komponentteja (ja muuntaa nykyisiä komponentteja).
Olisiko jonkin yksinkertaisen jälkeen järkeä kokeille sitä timTablea? Jos se ei oleellisesti nopeudu, kirjoitan sen kokonaan HTML:llä DOM-puuta hypistellen.
In GitLab by @Smibu on Nov 21, 2019, 14:57
Olisiko jonkin yksinkertaisen jälkeen järkeä kokeille sitä timTablea? Jos se ei oleellisesti nopeudu, kirjoitan sen kokonaan HTML:llä DOM-puuta hypistellen.
Joo, sitä varmaan kannattaa testata ensimmäisten joukossa.
In GitLab by @Smibu on Nov 21, 2019, 15:01
Mutta siis veikkaan, että nopeutuu varmasti, koska Angularissa ei ole watcheja: https://stackoverflow.com/questions/34569094/what-is-the-angular-equivalent-to-an-angularjs-watch
In GitLab by @Smibu on Dec 3, 2019, 13:49
Päivitän samalla Simcirin; sen uusin versio ei näköjään enää tarvitse jQueryä.
In GitLab by @vesal on Dec 3, 2019, 13:55
Mika Lehtinen commented:
Päivitän samalla Simcirin; sen uusin versio ei näköjään enää tarvitse jQueryä.
Varovasti, mulla saattoi olla jotakin siihen koodiin tehtyjä muutoksia kun kaveri ei nitä itse tehnyt. Mm. kai että touch toimii. Miten lienee voi verrata...
In GitLab by @Smibu on Dec 3, 2019, 14:13
Joo, ei noita sun muutoksia onneksi paljon ole. Vaikuttaisi, että on helppo siirtää ne uusimpaan versioon.
In GitLab by @vesal on Dec 3, 2019, 14:14
Joo, ei noita sun muutoksia onneksi paljon ole. Vaikuttaisi, että on helppo siirtää ne uusimpaan versioon.
Tietysti pitää katsoa onko se jo noita itse korjanntu, muistaakseni touchin toimimattomuus oli yksi ongelma alkuperäisessä, muttaa siitä on jo monta vuotta...
Vesa
In GitLab by @Smibu on Dec 3, 2019, 14:16
Tietysti pitää katsoa onko se jo noita itse korjanntu
Ei ollut kun katsoin; ei siellä mainita "touch" missään.
In GitLab by @vesal on Dec 3, 2019, 14:17
Ei ollut kun katsoin; ei siellä mainita "touch" missään.
Mutta kannattaahan se kokeilla jos käyttää jotakin kirjostoa joka tuon tarjoaa. Eli raakaa versiota kokeilee kännykällä ensin ja jos toi toimi, niin sitten niitä mun muutoksia. Tietysti ne pitäisi osata lisätä fiksummin että seuraavassa pöivityksessä olisi taas helppo siirtää...
In GitLab by @Smibu on Dec 3, 2019, 14:23
Mutta kannattaahan se kokeilla jos käyttää jotakin kirjostoa joka tuon tarjoaa.
Ei; kyllä se on aivan päivänselvää, ettei se tue touchia:
https://github.com/kazuhikoarase/simcirjs/
Tuolla on vain muutama JS-tiedosto eikä se käytä NPM:ää tai muullakaan tavalla mitään ulkoisia kirjastoja.
Ja sain jo mergettyä ne sun muutokset tuohon.
In GitLab by @vesal on Dec 3, 2019, 14:27
saiskohan sitä suostuteltua laittamaan nuo muutokset siihen omaan, tukis se haittaisi jos tukisi toucia. Oliko niillä muutoksilla muuta virkaa?
Saattoi oll ajoku millä datan voi hakea?
In GitLab by @Smibu on Dec 3, 2019, 14:32
saiskohan sitä suostuteltua laittamaan nuo muutokset siihen omaan, tukis se haittaisi jos tukisi toucia.
Suljettujen pull requestien perusteella ei ole erityisen innokas mergeämään muiden muutoksia. Muutenkin tuota kirjastoa päivitetään tosi harvoin (viimeksi helmikuussa 2018).
Ei ollut kuin touch-muutoksia. Tuossa diffi:
In GitLab by @Smibu on Dec 9, 2019, 11:17
Pyrin ennen joululomaa vetämään tämän loppuun asti. Loppusuoralla on; kaikki tähän asti testatut jutut tuntuu toimivan. Joitain viimeistelyjä on vielä tehtävä. Laitan tämän viimeistään huomenna testiin devs5:lle.
Päivitin samalla Pythonin 3.6 -> 3.8 (siis vain TIM-konttiin, en cspluginiin tai muihin pluginkontteihin). Funktio time.clock()
on poistunut eli jos tuota on cspluginissa, niin se kannattaa vaihtaa time.perf_counter()
.
In GitLab by @vesal on Dec 9, 2019, 11:21
Pyrin ennen joululomaa vetämään tämän loppuun asti. Loppusuoralla on; kaikki tähän asti testatut jutut tuntuu toimivan. Joitain viimeistelyjä on vielä tehtävä. Laitan tämän viimeistään huomenna testiin devs5:lle.
Mitäs siellä käytännössä on? Koko TIM vai joku tietty komponentti?
In GitLab by @Smibu on Dec 9, 2019, 11:27
Mitäs siellä käytännössä on? Koko TIM vai joku tietty komponentti?
En siis oo vielä muuntanut mitään olemassa olevia komponentteja uudelle Angularille vaan vain ottanut Angularin buildisysteemin käyttöön. Olisi toki hyvä, jos ehtisin myös jonkun komponentin malliksi tehdä (ja päivittää dev-ohjeita).
In GitLab by @Smibu on Dec 10, 2019, 15:43
Nyt on tuolla Angular 9:n buildisysteemi: https://timdevs02-5.it.jyu.fi/
Sellainen ongelma on, että tuotannossa pitää buildata skriptit manuaalisesti git pullin jälkeen, jos ne muuttuu. Angularissa on kyllä watch mode (jota voi ja kannattaa käyttää lokaalisti), mutta watch modella generoidut skriptit ei toimi vanhoissa selaimissa (esim. IE).
Eli ilman watch modea Angular buildaa skripteistä 2 versiota:
ja nuo skriptit sitten itse osaavat päättää, että kumpaa versiota käytetään; siitä ei itse tarvi huolehtia.
In GitLab by @vesal on Dec 10, 2019, 15:55
Nyt on tuolla Angular 9:n buildisysteemi: https://timdevs02-5.it.jyu.fi/
Onko tuolla jotenkin erilainen JS kuin tuotannossa.
Molemmissa DomContentLoaded on n. 6 sek (view/1) sitten Load dev5: 10.82 tuotanto 6.21 ja ensimmäinen finish dev 5: 11.5 sek, tuotanto 13 sek.
Eli erona että tuo Load antaa eri arvon, mutta suurinpiirtein samaan aikaan ovat käytössä. Testattu kotiverkon yli joka ei vastaa Agoran verkkoa.
In GitLab by @Smibu on Dec 10, 2019, 16:01
Onko tuolla jotenkin erilainen JS kuin tuotannossa.
Ei merkittävästi. Eli en odottanutkaan, että isojen dokujen lataus nopeutuisi pelkällä buildisysteemin päivityksellä mitenkään huomattavasti.
En tiedä, mistä nuo load-erot tulevat...
Sen sijaan esim. TIMin etusivu vaikuttaisi latautuvan jokseenkin nopeammin ainakin Firefoxilla.
In GitLab by @vesal on Dec 11, 2019, 19:46
Sen sijaan esim. TIMin etusivu vaikuttaisi latautuvan jokseenkin nopeammin ainakin Firefoxilla.
No on tuoss Finish-kohdassa Chromella 1.20 s vs 1.5 sek devs-koneen eduksi.
In GitLab by @Smibu on Dec 11, 2019, 21:03
Mergeän tämän huomenna ja laitan tuotantoon klo 16 jälkeen.
Laitan sitten tänne vielä ohjeet, miten lokaalisti päivitetään; muutama kansio pitää poistaa ennen kuin Angularilla buildaa.
In GitLab by @Smibu on Dec 12, 2019, 14:17
Mergesin masteriin nyt.
Lokaalit päivitysaskeleet:
./dc down
git pull
rm -r timApp/modules/jsrunner/node_modules
rm -r timApp/modules/jsrunner/build
rm -r timApp/modules/jsrunner/dist
rm -r timApp/static/scripts/build
rm -r timApp/static/scripts/jspm_packages
rm -r timApp/static/scripts/node_modules
rm -r timApp/static/scripts/build-ide
rm -r timApp/static/scripts/decls
Sitten seuraa kääntämisohjeita kohdasta ./docker-compose.sh pull
ja siitä eteenpäin.
In GitLab by @Smibu on Dec 12, 2019, 14:34
Päivitä myös NodeJS uusimpaan LTS-versioon ja tarkista päivitetyt PyCharm-asetukset.
In GitLab by @Smibu on Dec 12, 2019, 16:14
Nyt siis tuotannossakin.
In GitLab by @vesal on Dec 12, 2019, 19:56
Mulla nuo piti tehdä sudona
Onko völisä tekeekä git pull PC-puolella. Siellä mulla se tuli, mutta linux-puolella valittaa tallentamattomista muutoksista...
In GitLab by @Smibu on Dec 12, 2019, 19:57
Onko völisä tekeekä git pull PC-puolella.
Ei väliä, miten pullaa.
In GitLab by @Smibu on Dec 13, 2019, 18:03
Kokeilin tuon tim-header
-komponentin muuntaa uudeksi Angulariksi. Alustavasti toimii, mutten vielä ehtinyt testailla kaikkia kohtia ja viimeistellä, joten se on eri haarassa.
Myös AOT-kääntäjä näyttää toimivan, eli --prod
-tilassa komponentin template kääntyy suoraan JS:ksi.
In GitLab by @Smibu on Jan 8, 2020, 17:27
Tuotannossa on nyt muutama komponentti muunnettu Angulariin:
create-item
tim-header
tim-alert
Seuraavaksi muunnan pali-pluginin ja sen jälkeen voisin katsoa sitä timTablea.
In GitLab by @Smibu on Jan 14, 2020, 20:17
Pali-plugin muunnettu Angulariksi.
Päivitetty samalla Angular 9 RC 4 -> RC 8. Lokaalilla:
timApp/node_modules
npm i
In GitLab by @Smibu on Jan 21, 2020, 21:57
Nyt on devs5:llä alustavassa testissä timtable ja tableform Angularilla tehtynä.
Bugeja/TODO ennen tuotantoa ainakin:
In GitLab by @vesal on Jan 21, 2020, 22:26
Nyt on devs5:llä alustavassa testissä timtable ja tableform Angularilla tehtynä.
- chromella hitautta havaittavissa, firefoxilla tuntuu olevan ok (muttei liene huonompi kuin nyky-tuotanto)
Tuo on ehkä "pahin" mikä mulla on:
https://tim.jyu.fi/teacher/kurssit/tie/ohj1/2019s/mailit#demotable
Siellä avaa demotaulukon ja yrittää kirjoitata soluihin.
Sama jos ruksii jonkun ja sitten yrittää lähettää sähköpostia.
Firefoxilla voi krijoittaa, mutta ei se vielä ole sujuvaa, eli joku varastaa aikaa silloin kunk irjoitetaan. Eihän tuon kirjoittamisen aikana tarviisi mitään päivittää?
Muuten noissa taulukkojen avauksissa voisi olla se pöyrivä.
Firefoxilla (ja edgellä) demotaulukko ei leviä näytön ulkopuoellle kuten Chromessa (mikä on tarkoitus että olisi leveä).
Sama saattaa koskea ihan noita Ryhmäsivujen taulukoita.
Vesa
In GitLab by @vesal on Jan 21, 2020, 22:36
Siis testejä varten tietysti tuo:
https://timdevs02-5.it.jyu.fi/teacher/kurssit/tie/ohj1/2019s/mailit#demotable
ja tuolla ei Chromessa kirjoittaminen sähköpostiin enää ole toivottoman hidasta.
In GitLab by @vesal on Jan 21, 2020, 22:42
- chromella hitautta havaittavissa, firefoxilla tuntuu olevan ok (muttei liene huonompi kuin nyky-tuotanto)
Joo ei chrome huonompi ole, mutta ei se ihan myöskään soluihin kirjoittaessa seuraa tahdissa mukana. Pitäisiköhän jotenkin se taulukon näppäinten kuuntelu poistaa kirjoittamisen ajaksi. Tosin se vaatisi kuuntelijoiden tuplaamista että pikkueditorissa kuunneltaisiin samoja että nuolet yms. toimisivat.
In GitLab by @vesal on Jan 21, 2020, 22:44
- solujen tyylien cache ei päivity, jos muokkaa taulukkoa
Periaatteessa nuo tyylit muuttuvat aika hallitusti, eli niitä voisi ihan itse päivittää silloin kun ne muuttuvat, jos sillä välttäisi turhaan "kuuntelua".
In GitLab by @Smibu on Jan 27, 2020, 20:20
Pitäisiköhän jotenkin se taulukon näppäinten kuuntelu poistaa kirjoittamisen ajaksi.
Ei Chromen hitaus näppäinkuuntelijoista johdu. Kopioin 430x50-kokoisesta timtablesta (siis likimain se sun "worst case") pelkän staattisen DOM-puun ja heitin tänne. Voi todeta, että Chromella jos esim. klikkailee fokusta inputtiin ja pois edestakaisin, niin menee hyvin jähmeäksi. Eikä tuolla sivulla ole yhtään kuuntelijaa eikä JavaScriptiä (muuta kuin tuo stackblitzin bootstrappauskoodi). Tässä editori, jolla tuon testisivun tein.
Kun sitten yrittää Chromen profilointityökaluilla tutkia, niin siellä näkyy vain tyhjä task ilman call stackia:
TimTable:
Vastaava staattisessa versiossa (stackblitz-sivu):
Ongelmaa on esiintynyt muillakin, ja Chromen bug trackerissa on tähän liittyvä kortti, johon joku Chromium-kehittäjä on kommentoinut "Interesting..".
Mutta siis kuten sanoit, niin se emailin kirjoitus ei Chromellakaan ole enää toivottoman hidasta, joten tyydytään toistaiseksi tähän ja sain tuota solun muokkausta optimoitua vielä sen verran, että Firefoxilla muokkaus on tuolla jättitaulukollakin aika sujuvaa.
Vielä siis nuo pari muuta bugia korjaamatta. Sitten voi mennä tuotantoon.
In GitLab by @Smibu on Jan 31, 2020, 17:15
Ei Chromen hitaus laajennuksistakaan johdu, koska vaikka ne kaikki ottaa pois päältä, niin ei auta. Agoran työasemalla on jokin muu ero, koska siellä Chromessa ei ole hitautta.
Päivittelin solun highlight-tyyliä ja taulukon edit-tilan highlight-tyyliä. Kelpaako sulle nuo, niin päivittelen ne testikuvat?
Päivitin devs5:lle myös: https://timdevs02-5.it.jyu.fi/teacher/kurssit/tie/ohj1/2019s/mailit
In GitLab by @Smibu on Jan 31, 2020, 17:17
Olikohan muuten mitään syytä, miksi timtablen templatessa oli td
:n sisällä vielä div
ja vasta sen sisällä solun sisältö? Otin divin pois, enkä ainakaan vielä huomannut, että se olisi hajottanut mitään.
In GitLab by @vesal on Jan 31, 2020, 19:09
eihän se vaan verkon nopeus (ping) voisi olla. Mulla se on 25-40 ms...
In GitLab by @Smibu on Jan 31, 2020, 19:31
Ei, koska se stackblitz on vain staattinen HTML.
In GitLab by @vesal on Jan 31, 2020, 19:34
ootko katsonut ettei chrome yritä jotakin kommunikoida silti Googlelle?
Vesa
In GitLab by @Smibu on Jan 31, 2020, 20:29
ootko katsonut ettei chrome yritä jotakin kommunikoida silti Googlelle?
Ei näy networktabissa mitään. Olisihan tosiaan aika kummallista, jos Chrome yrittäisi lähettää Googlelle jotakin, jos staattisella sivulla vain klikkailee fokusta tekstikenttään ja pois :)
Ainoat ulkoiset oireet ovat, että sivu hyytyy ja CPU:n käyttö nousee.
In GitLab by @vesal on Jan 31, 2020, 21:09
oisko omituista jos se kuitenkin lähettelee. ja näyttääkö se network tabi sellaiset joita ei haluta nähdä. pitäisikö katsoa jollakin firesharkilla tms
Vesa
In GitLab by @Smibu on Jan 31, 2020, 21:55
Ei näy wiresharkilla mitään.
In GitLab by @vesal on Feb 1, 2020, 13:05
Ei Chromen hitaus laajennuksistakaan johdu, koska vaikka ne kaikki ottaa pois päältä, niin ei auta. Agoran työasemalla on jokin muu ero, koska siellä Chromessa ei ole hitautta.
Uusi Edge toimii paremmin:
https://click.kotimikro.fi/mail/RLS?mid=1667960668&guid=63zc0rj2020WkDSUaA3Y&lid=84878322&s=1
Myös nuo taulukot näkyvät leveinä kuten pitääkin. Samoin Macin Safarissa. Eli taulukon leveyden suhteen ongelmaksi jää "vain" FireFox.
Mäkin Safarissa ei voi liikkua mitenkään painikkeilla taulukossa :-(
Omituista muuten tuolla mailit taulukossa ettei niissä kahdessa ylemäässä näy kuin avoin. Se näyttää 58 riviä ylänurkassa, mutta näyttää vain yhden. Tosin sitä 58 klikkaamalla se näyttää kaikki. Ihan kuin joku suodatus olisi oletuksena päällä?
Päivittelin solun highlight-tyyliä ja taulukon edit-tilan highlight-tyyliä. Kelpaako sulle nuo, niin päivittelen ne testikuvat?
image
Tuo näytää vähän omituiselta kun on vierekkäisiä/maalattuja taulukon soluja. Eli tuo korostus häviää.
Kannattaisiko se korostus yrittää tehdä samanlaiseksi kuin Google Sheetissä?
Vesa
In GitLab by @Smibu on Jan 17, 2019, 18:49
AngularJS on vanha kirjasto, jota ei enää kehitetä muuta kuin tietoturvakorjausten osalta. Siitä seuraa myös, etteivät käyttäjät tee sille enää uusia gui-komponentteja, joita TIMissä voisi hyödyntää. Samaten olemassa olevia kirjastoja ei juurikaan enää päivitetä (esimerkki).
Siksi pitäisi miettiä, mihin kirjastoon seuraavaksi siirrytään. Minimivaatimuksia on ainakin:
Mielellään myös:
Nykyisiä kirjastoja, jotka täyttänee minimivaatimukset:
Muitakin on, mutta nuo vaikuttaisi olevan kolme selkeästi suosituinta.
Alustavasti ajateltiin Reactia, mutta päätettiin jatkaa Angularilla. Ks. siirtymäsuunnitelma.