TIM-JYU / TIM

TIM (The Interactive Material) is an open-source cloud-based platform for creating interactive learning documents.
https://tim.education/view/about/en-US
MIT License
14 stars 4 forks source link

Omat kurssit #384

Closed dezhidki closed 2 years ago

dezhidki commented 7 years ago

In GitLab by @Smibu on Apr 8, 2017, 16:12

Aika paljon on toivottu omia kursseja helpommin käsiteltäväksi. Mm. tässä.

Ehdotus

Kurssin "Pääsivun" dokumenttiin merkitään jotenkin, että kyseessä on kurssi (ehkä jopa vielä voimassaoloaika) ja sitten sellaisia voi etsiä ja lisätä "My cources" kohtaan automaattisesti.

My courses on normaali kirjanmerkki, mutta se näkyy pääsivulla erikseen niin, että siitä on helppo hypätä haluamalleen kurssisivulle.

Toki samalla kun tuo menee "pääsivun" settingskohtaan, niin se voi myös mennä tietokantaan, jotta on helpompi hakea niitä. Varmaan aina kun settingsiä muokataan, voi tsekata, tarviiko laittaa tietokantaan tai ottaa sieltä pois.

Sitten tuon asetuksen ansiosta tulee pääsivun johonkin kohtaan automaattisesti myös linkki "Lisää kursseihini", jos ei ole vielä lisätty.

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @Smibu on Jun 11, 2018, 11:58

Suunniteltiin Visan kanssa toteutusaskelia koittaen samalla hieman yleistää tätä My Courses -asiaa.

Tageja on siis kahdenlaisia:

Ajateltiin, että tageja ei tallennettaisi dokumentin asetuskappaleeseen, koska tagit joka tapauksessa täytyy laittaa kantaan (jotta ne löytyvät nopeasti) ja se aiheuttaisi suotta monimutkaisuutta dokumentin tallennuslogiikkaan.

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vivanauk on Jun 12, 2018, 15:19

Tagien listaus, lisäys ja poisto on nyt testattavissa timdevs1:ssä. Edit tags -painike löytyy sivupalkista tulostuksien alta.

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vesal on Jun 13, 2018, 08:23

mitä tägeillä tehdään ja miten tehdään kurssi? poistosta varmistuskysymys? muokkaus?

Vesa

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vesal on Jun 13, 2018, 10:40

Kannattaa kurssin (tagin) luomista varten tehdä käyttöliittymä jota ei voi tyriä ja dialogiin vähän ohjetta siitä mistä on kyse.

Esim en keskinyt ovatko tägit henkilökohtaisia vai pelkästään dokukohtaisia ja mitä niillä tehdään.

Mutta tosiaan kurssia varten om (vaikka parametriellä rajoitettu) lomake johon ei tarvitse kirjoittaa course ja janko otsikkona on jotakin tyyliin "Tee sivusta kurssisivu". Dialogin ohjeissa ainakin kurssitapauksessa voisi olla myös suositeltu voimassaoloaika. Myös ohjeissa se, että vain yhdestä sivusta/kausi kannattaa tehdä kurssisivu. Sitten kun tuollainen sivu kopioidaan, niin tuo kurssitagikin pitää ehkä kopioida?

Ja sitten oma linkki sille että tee tästä kurssisivu (joka näkyy vain opetajille, kuka ylläpitää opettajaryhmää?).

Tosin voiko sivu olla kurssisivuna voimassa useina aikoina? Mun käytössä joka kurssiesiintymälle (syksy 2017, syksy 2018) on oma doku, joten tuossa sitä ei tarvitse.

Kun opiskelija valitsee kurssiin omiin kursseihin, niin miten voimassaolo vaikuttaa siihen?

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vivanauk on Jun 13, 2018, 11:40

mitä tägeillä tehdään ja miten tehdään kurssi?

Idea oli siis, että kurssisivut merkittäisiin tagilla "kurssi", projektisivut "projekti" jne. Näiden lisäksi niitä voi käyttää sivun kuvailuun, esim. Javaa käsittelevällä harjoitussivuilla voisi olla vaikkapa tagit "Java", "ohjelmointi", "harjoitus" ja "demo". Tagien perusteella voi sitten dokumenttien listauskomponentissa filtteröidä sivuja.

Kannattaa kurssin (tagin) luomista varten tehdä käyttöliittymä jota ei voi tyriä ja dialogiin vähän ohjetta siitä mistä on kyse.

Jos halutaan selkeämpi erotus sivun kurssiksi merkitsemiselle, niin voi tosiaan tehdä erillisen lomakkeen ohjeineen sille. Nykyisessä versiossa käyttäjälle ehdotetaan kurssien ja projektien tageja, mutta tietysti niitä ei tarvitsisi näyttää kuin oikeudet omaaville.

poistosta varmistuskysymys? muokkaus?

Mikan kanssa arveltiin, että kun kyseessä on lyhyt tekstinpätkä ja niiden lisääminen on nopeaa, niin varmistus ja muokkaus eivä liene tarpeellisia.

Esim en keskinyt ovatko tägit henkilökohtaisia vai pelkästään dokukohtaisia

Niihin viitataan käyttöliittymässä useassa kohtaa "document tags" eli eivät ole henkilökohtaisia. Käyttöliittymään voi toki vielä lisätä selityksiä.

Kun opiskelija valitsee kurssiin omiin kursseihin, niin miten voimassaolo vaikuttaa siihen?

Jos esim. "kurssi" tagin voimassaolo on loppunut, silloin sitä sivua ei vain näytettäisi enää pääsivun kurssilistauksessa. Opiskelijoille voisi varmaan pitää vanhatkin kurssit omissa kursseissa mukana, tai kuten Korpissa erotella kurssit aktiivisiin ja päättyneisiin.

screenshot

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vivanauk on Jun 13, 2018, 15:47

Timdevs1:ssä on nyt dokumenttilistauskomponentti etusivun Available courses -kohdasta avattavissa. Se toimii käytännössä hakuna tagien perusteella. Avattaessa se näyttää kaikki kursseiksi merkityt dokumentit eli missä tagina on "kurssi", mutta jos esim. kirjoittamalla input-kenttään "java" listaan tulisi kaikki sillä tagatut dokumentit.

Haku toimii nykyversiossa painamalla enteriä tai hakukuvaketta. Mietittiin myös sitä, että filtteröisi sitä mukaa kun kirjoittaa kenttään, mutta kummallakin vaihtoehdolla on puolensa.

screenshot2

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vesal on Jun 13, 2018, 17:24

kännykällä menettää fokuksen kun avaa tuon valinnan

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vesal on Jun 13, 2018, 17:41

voisi tuo haku toimia osasanallakin.

mihin pistetään timin sanahaku?

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vivanauk on Jun 14, 2018, 10:12

voisi tuo haku toimia osasanallakin

Silloin pitää huomioida se, että tageja ei näytetä listassa. Esim. "kurssi" tagin ohessa voisi silloin näkyä "diskurssianalyysi" tagatut sivut myös niin, että käyttäjä ei näe mikä sivu on mitäkin.

mihin pistetään timin sanahaku?

Samalla komponentilla voisi ehkä tehdä erikseen vain kurssien listauksen etusivulle (ilman hakua muilla tageilla) ja sitten olla erikseen tagi-haku vaikkapa joka sivun sivupalkissa. Muutoin pitää varmaan vaihtaa etusivun "available courses" teksti, kun sillä voi listata muutakin kuin kursseja.

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vesal on Jun 14, 2018, 10:18

tagejä voisi lisätä pilkulla erotettunakin. silloin olisi helpompi pasteta iso joukko tägejä dokuun.

tagien csv lista voisi olla manage sivulla ja jotenkin houkutella antamaan ne myös uuden dokun yhteydessä.

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vivanauk on Jun 14, 2018, 12:44

tagejä voisi lisätä pilkulla erotettunakin. silloin olisi helpompi pasteta iso joukko tägejä dokuun.

Nyt onnistuu. Lisäksi ehdotukset tulevat nyt oikeista tageista tietokannassa.

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vivanauk on Jun 14, 2018, 16:10

Lisättiin dokumenttien tagihaku osasanalla ja dokumentin kaikkien tagien näyttäminen listassa.

Komponentilla on asetuksina haetaanko täsmällisillä vai osasanoilla, näytetäänkö hakukenttä vai ei ja mikä sana annetaan alussa. Samaa komponenttia käyttämällä pystyy tekemään sekä etusivulle sen kurssilistauksen, jonka ainoa toiminnallisuus on listata linkit "kurssi"-tagatuista dokumenteista, että monipuolisemman tagihaun kaikille dokumenteille.

Tageilla dokumenttien linkkien perässä ei vielä tehdä mitään, mutta sen voisi tehdä niin, että painamalla tiettyä tagia tehdään haku muihin sen sisältäviin dokumentteihin.

screenshot

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vivanauk on Jun 15, 2018, 08:36

Nyt toimii haku tagia painamalla myös.

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vivanauk on Jun 15, 2018, 13:46

Vaihdoin usean tagin lisäämisen välilyönneillä erotetuksi, jolloin voi suoraan kopioida tagit toisen sivun tagilistasta ilman pilkkujen lisäilyä.

Dokumenttilistakomponentin asetuksina voi antaa:

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vivanauk on Jun 18, 2018, 10:33

Lisättiin Add to My courses -painike, joka merkkaa sivun omiin kursseihin. Painike näkyy vain jos dokumentilla on kurssi tagi ja se ei ole jo My courses -kansiossa.

Lisäksi erotin etusivun kurssilistauksen ja tagihaun: etusivu näyttää nyt vain kurssit ilman hakua ja hakudialogi tulee dokumenttien sivupalkista, tosin mietittiin, että sen painikkeelle voisi etsiä paremman paikan.

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vesal on Jun 18, 2018, 12:00

kurssin sivulla painike välähtää, kannattaa olla oletuksena hidden tms

vielä etusivulle kohtuullisen kokoisella suorat ikonit kursseihin. voisiko kurssisivun asetuksissa olla ikonissa näytettävä teksti ja kuva (optio siis, muuten kurssin title. Entä kurssikoodi? Väri kurssille vai se kuvasta? ja joku oletuskuvake). Rullaava alue jos kursseja tulee paljon. Mikä on näyttöjätjestys?

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vesal on Jun 18, 2018, 12:12

Lisättiin Add to My courses -painike, joka merkkaa sivun omiin kursseihin. Painike näkyy vain jos dokumentilla on kurssi tagi ja se ei ole jo My courses -kansiossa.

Tuon painikken voisi lisätä enemmän niiden view linkkijen perään ja ei ehkö niin isona. Ettei ole hirveästi tyrkyllä jos ei halua lisätä.

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vesal on Jun 18, 2018, 12:20

Eusivulla voisi olla joku Etsi dokumenttejä joka avaa sen yleisetsinnän.

Sitten siihen samaan voisi jotenkin ujuttaa (tai tehdä googlemaisen yksinkertaisen) sen millä voi hakea millä sanalla tahansa mistä tahansa dokusta/kansiosta.

Hakurukseina voisi olla tag, nimi ja hakusana? Täg ja nimi voi näyttää tulosta reaaliajassa, mutta hakusanaa varten pitäisi antaa aloitushakemisyo, joka dokun kautta dialogiin mentynä on dokun hakemisto tai dokua vastaavan "lähimmän" kurssin hakemisto.

Eli jos ollaan ohj2 demoissa, niin hakisi myös muista ohj2 hakemistoista.

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vivanauk on Jun 19, 2018, 10:49

Tuon painikken voisi lisätä enemmän niiden view linkkijen perään ja ei ehkö niin isona. Ettei ole hirveästi tyrkyllä jos ei halua lisätä.

Painike on nyt pienempi ja sijaitsee kielivalintojen vieressä. Näkyy esim. dokumentissa /testikansio/abc124-testikurssi-2.

vielä etusivulle kohtuullisen kokoisella suorat ikonit kursseihin.

Alustavasti näyttää nyt My courses -kansion sisällön samanlaisilla muotoiluilla kuin Get started -lista. Tyylejä pitänee tosiaan vielä miettiä tarkemmin.

Mikä on näyttöjätjestys?

Nyt näyttää samassa järjestyksessä kuin ovat kirjanmerkkikansiossakin. Käyttäjä voi itse säätää sitä mieleisekseen silloin (tosin ei tainnut olla kirjanmerkkien paikanvaihtoa vielä muuten kuin poistamalla ja lisäämällä?).

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vesal on Jun 20, 2018, 08:04

Kategorioiden (kuten esim fysiikka) käsittely sen takia tiedostolla, että TIMiin on silloin valmiiksi rakennettu muokkaus ja oikeuksien jako.

Kannattaako kategoriat olla lainkaan TAGi, vain onko se ihan erillinen rakenne. Silloin kategorialistan voisi ilmaista tiedostolla:

Tosin tulee jo kyseenalaiseksi että kuka tätä jaksaa ylläpitää vaikka ylläpito olisikin helppoa. Kuinka paljon tämän tiedon saisi hakemistohierarkiasta? Sehän taas sallii aliaksilla useita "kategorioita" dokumentille.

Eli tätä varmaan kannattaa pohtia että kumpiko on järkevämpi ja ylläpidettävämpi.

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vesal on Jun 20, 2018, 08:06

Tekojärjestys:

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vivanauk on Jun 20, 2018, 15:20

Tein kategoriat lisäämällä tietokantaan tageille tyypin, kun ehdoin aloittaa sitä jo eilen. Tyyppejä on varattu kolme: perustagi, kurssikoodi ja oppiaine. Oppiaineiden hierarkian syvyyttä saanee tehtyä näinkin kunhan määrittelee nee sivulla. Vielä ei haeta sivulta niitä, vaan ainevalinnat tulevat alustavasti listasta koodissa (TIMin kansioista mallia katsottu valikoimaan).

Erikoistageja saa lisättyä vain Set as a course painikkeen takaa löytyvästä dialogista, mutta kaikki tagit näkyvät perustagien lisäämis- ja hakudialogeissa eri värillä merkittyinä. Lisäksi etusivun Available courses näyttää nyt kurssitagit ja aukeaa dialogiin paneelin sijaan.

Käyttöoikeuksissa perustagien lisäys ja poisto vaatii manageoikeuden. Erikoistageissa lisäksi tarkastaa kuuluuko käyttäjä teachers-ryhmään, mutta se näyttäisi oletuksena päästävän läpi kun kyseistä ryhmää ei vielä ole olemassa.

Nappien näkymisille ei vielä ole asetettu rajoituksia. Tagi-haun varmaan voisi näyttää kaikille joilla on view-oikeudet, Set as a course vain teachers-ryhmälle ja Edit tags teachers tai manage, tosin editkin voisi ehkä toimia, jos haluttaisiin opiskelijoita tagaaman dokumentteja.

screenshot2

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vivanauk on Jun 20, 2018, 15:49

marked the task kurssikoodi-tägi as completed

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vivanauk on Jun 20, 2018, 15:49

marked the task alagategorioiden tägi, esim fysiikka, pitääkö olla vielä tällä alakategoria? as completed

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vivanauk on Jun 20, 2018, 16:02

kurssien kuvake ja listassa näkyvä teksti

Mitä tarkoitat kuvakkeella? Mitä listassa näkyvään tekstiin sisältyy? Koskeeko tämä siis vain Available courses -listaa?

screenshot

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vesal on Jun 21, 2018, 09:24

Tuohon en osaa sanoa että pitääkö koskea kaikkia näkymiä. Mutta luulisin että jossakin vaiheessa opettajat haluavat personoida näkymiä kuvakkeilla (ikoneilla) työpöydän tapaan. en putäisi tätä vielä kiirreellisimpänä vaan katsoisin miksi käyttöliittymä kehittyy. Ja nykyisin tekstiin voi vaikuttaa sillä dokumentin titkellä, en tiedä haluttaisiinko sen lisäksi muuta tekstiä. Eli tämäkään ei ole kiireellinen.

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vesal on Jun 21, 2018, 10:30

Saako tuo niin, ettie "Lisää kursseihin" painike välähdä jos on jo kursseissa?

Vesa

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vivanauk on Jun 21, 2018, 11:01

Saako tuo niin, ettie "Lisää kursseihin" painike välähdä jos on jo kursseissa?

Painikkeessa on ollut käytetössä ng-cloak optio, minkä pitäisi estää välähdys. Kokeilin parilla eri koneella ja kännykälläni, mutta en saa toistettua tuota ongelmaa.

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vivanauk on Jun 21, 2018, 11:09

Lisättiin oikeuksien tarkistuksia. Nyt ei näytä Set as a course -painiketta ilman teachers-ryhmään kuulumista eikä Edit tags -painiketta ellei ole manage-oikeuksia. Tag editissä ei myöskään pysty poistamaan kurssikoodin tai aineen erikoistageja ilman teachers-ryhmän oikeuksia.

Lisäksi tagien voimassaoloaika vaikuttaa nyt siihen, mitä tageja näytetään etusivun kurssilistassa ja mitä tuloksia tulee tagihaulla.

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vesal on Jun 21, 2018, 15:56

Onko teachers ryhmää vielä olemassa:

https://timdevs1.it.jyu.fi/view/users/lappalainen-vesa-tapani/teachers/group

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vesal on Jun 21, 2018, 16:17

Vielä ehkä jos etusiuvn Available courses -dialogin saisi aukeamaan niin, että jos se mahtuu, niin aloitetaan siitä mistä klikattiin jotta ei tarvitse hiirellä siirtyä jos haluaa heti sulkea. Jos ei mahdu, niin sitten nostetaan ylöspäin mitä tarvitsee.

Tuo siis jos dialogille ei ole talletettu Local Storageen paikkaa.

Tuo voisi olla kaikkien dialogien oletuskäytös.

Mutta siis ei tarvitse tätä hieroa ennen julkaisemista, voi mennä seuraavaan releaseen.

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vesal on Jun 21, 2018, 16:17

Laittakaa vaan tuotantoon se mitä tällä hetkellä on, niin voin merkitä kesän kursseja kursseiksi ja pyytää opiskelijoita kokeilemaan, niin saadaan kesän aikana palautetta.

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vivanauk on Jun 21, 2018, 16:36

Myöhästyit ihan vähän, ehdimme molemmat lähteä jo.

Onko teachers ryhmää vielä olemassa:

Migraatioskripti, jolla teachers-ryhmä luodaan on GitLabissa, mutta sitä ei ole vielä lisätty timdevs1:lle.

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vivanauk on Jun 25, 2018, 15:10

marked the task ensimmäisen version julkaiseminen heti kun teacher ryhmä on as completed

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vivanauk on Jun 25, 2018, 15:10

Nyt on tuotannossa.

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vesal on Jun 25, 2018, 15:19

Nyt on tuotannossa.

Sellainen "bugi" että jos lisään kurssiksi ja sitten huomaan että exp päivä meni väärin ja korjaan sitä ja painan uudelleen Save, niin valittaa että Tägi on jo olemassa.

Ja jos avaan uudelleen Set as a course lomakkeen, se on tyhjä ja en sitä kautta voi korjata kurssitietoja.

Tavallisen käyttäjän perspektiivistä ehkä vaikka kurssit ovatkin tägejä, niin voisi olla että kurssitägiä saisi muokattua tuosta dialogista ja dialogissa ehkä Save sammuttuisi sen, Closen tilalla olisi Cancel ja sitten ehkä erikseen siinä vielä painike (jos on jo kurssi) että "poista kursseista".

Sitten pystyin tekemään tuosta:

https://tim.jyu.fi/view/kurssit/tie/ohj2/2018k/luennot/luentoC3

(vahingossa) kurssin, mutta en pysty tägeistä poistamaan sitä.

Vesa

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vivanauk on Jun 25, 2018, 15:58

Joo, sen dialogi on vielä vähän tyhmänlainen. Mietin myös sellaista ratkaisua, että kenttiin tulee aina avattaessa näkyviin olemassa olevat kurssikoodi- ja ainetagit (jos niitä on) ja ne saisi poistettua myös tyhjentämällä kentät ja tallentamalla.

Sitten pystyin tekemään tuosta:

https://tim.jyu.fi/view/kurssit/tie/ohj2/2018k/luennot/luentoC3

(vahingossa) kurssin, mutta en pysty tägeistä poistamaan sitä.

Korjattu, nyt käy sekä admin että teachers oikeudet.

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vesal on Jun 25, 2018, 15:59

Korjattu, nyt käy sekä admin että teachers oikeudet.

Mistäs mää saan teachers oikeuden?

Vesa

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vivanauk on Jun 25, 2018, 16:03

Mistäs mää saan teachers oikeuden?

Siis tarkoitin, että kun kuuluu teachers ryhmään. Ryhmään kuuluvat voivat lisätä ja poistaa erikoistageja.

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vesal on Jun 25, 2018, 16:07

  Mistäs mää saan teachers oikeuden?

Siis tarkoitin, että kun kuuluu teachers ryhmään. Ryhmään kuuluvat voivat lisätä ja poistaa erikoistageja.

Joo, mutta kuulunko teachers ryhmään TIM-koneessa :-)

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vivanauk on Jun 25, 2018, 16:12

Joo, mutta kuulunko teachers ryhmään TIM-koneessa :-)

Tietääkseni siihen ei vielä ole lisätty ketään. Mika valitettavasti ehti lähteä jo, ja itse en tiedä miten lisätään henkilöitä ryhmään.

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vesal on Jun 25, 2018, 16:23

  Joo, mutta kuulunko teachers ryhmään TIM-koneessa :-)

Tietääkseni siihen ei vielä ole lisätty ketään. Mika valitettavasti ehti lähteä jo, ja itse en tiedä miten lisätään henkilöitä ryhmään.

Mulla on tuollainen sivu:

https://tim.jyu.fi/view/tim/groups

Joku tuollainen pitäisi saada ryhmien ylläpitoon virallisesti. Ja yksi ryhmä olisi ryhmä joka saa ylääpitää ryhmiä.

Tuossa "vikana" on se, että ryhmän nimi pitää käydä muuttamassa asetuksissa eikä sitä voi ottaa mistään "input"-kentästä.

Vesa

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vivanauk on Jun 27, 2018, 12:11

Sellainen "bugi" että jos lisään kurssiksi ja sitten huomaan että exp päivä meni väärin ja korjaan sitä ja painan uudelleen Save, niin valittaa että Tägi on jo olemassa.

Ja jos avaan uudelleen Set as a course lomakkeen, se on tyhjä ja en sitä kautta voi korjata kurssitietoja.

Korjasin Set as a course -dialogia, se näyttää nyt nykyisen koodin ja subjektin (jos sellaiset on asetettu) ja niitä pystyy muokkaamaan samassa dialogissa. Muutokset menivät siis haaraan 1117 ja ovat mukana testikoneella 1.

dialogissa ehkä Save sammuttuisi sen, Closen tilalla olisi Cancel

Jätin sen vielä pysymään auki tallentamisen jälkeen, jotta käyttäjä näkee vahvistuksen onnistumisesta (tai voi korjata heti, jos tuli virhe). Dialogin sulkeminen ei kumoa kuin tallentamattomat muutokset nykyisessä toimintatavassa, joten Cancel ei varmaan sovi silloin.

ja sitten ehkä erikseen siinä vielä painike (jos on jo kurssi) että "poista kursseista"

Nyt on Unset-painike, jolla kurssin erikoistagit poistuvat tietokannasta.

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vesal on Jun 27, 2018, 12:14

sellainem aukiolevaksi korttiin että available courses joskus sanahaku kun kursseja on paljon. ja silloin ei vaikuta se että onko auki vai kiinni oleva kategoria.

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vesal on Jun 27, 2018, 12:21

sellainen vielä että pitäisikö kurssisivulla näkyä jotenkin että on kurssi. jotta opettajakin sen huomaisi vaikka on lisännyt kursseihinsa.

mutta hyvältä näyttää kaikenkaikkiaan.

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vivanauk on Jun 28, 2018, 09:53

Kurssikoodit ovat nyt mukana My courses -listauksessa testikoneella. Sen toteutus muutti näytettävien linkkien järjestystä listassa (ei mene enää kirjanmerkkikansion mukaan), joten laitoin järjestämään kurssikoodien perusteella.

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @Smibu on Jun 28, 2018, 10:04

@vivanauk Luo MR (merge request) taas siitä haarasta. Loisin itsekin, mutta en silloin pysty laittamaan itseäni approvers-listaan...

Jatkossa kannattaa uudet haarat luoda tuon "Create merge request"-napin kautta, niin se tulee silloin heti.

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vesal on Jun 28, 2018, 16:46

Kurssikoodit ovat nyt mukana My courses -listauksessa testikoneella. Sen toteutus muutti näytettävien linkkien järjestystä listassa (ei mene enää kirjanmerkkikansion mukaan), joten laitoin järjestämään kurssikoodien perusteella.

ehkä vähän turhasn painikkeen näköisinä. liikoja painikkeita pitäisi välttää.

Riittäisi varmaan ihan muoto

TIEP111 - Ohjelmointi 2, kotisivu

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vivanauk on Jun 29, 2018, 14:07

Riittäisi varmaan ihan muoto

TIEP111 - Ohjelmointi 2, kotisivu

Vaihdettu, nyt on testikoneella tuossa muodossa. Pitäisikö vaihtaa myös Available courses -listasta ne samanlaisiksi?

dezhidki commented 6 years ago

In GitLab by @vesal on Jun 29, 2018, 14:14

Vaihdettu, nyt on testikoneella tuossa muodossa. Pitäisikö vaihtaa myös Available courses -listasta ne samanlaisiksi?

Ehkä se olisi rauhallisempi ulkoasu.

Sitä voisi kokeilla myös että jos kurssikoodi sisältyy jo itse tekstin alkuun, niin silloin sitä ei erikseen laiteta.

Se kurssikoodin kirjoittaminen kurssia lisätessä voisi pakottaa tekstin uppercaseksi niin ei tarvitse itse tehdä.

Siitä en ole varma että onko tuossa Avaiable courses hyvä että eka aukeaa oletuksena jos ei ole koskaan ollut. Mulle tuli 1. käyttökerralla fiilinki että eihän täällä ole kuin yksi kurssi. Ja todennäköisesti se on monelle väärä valinta.