Closed muratulman closed 7 years ago
@muratulman her bir ekranda gorunmesini istedigin yardim icerigini tek bir resim olarak @BirolU destegi ile ayri resim dosyalari halinde saglar misin.
her bir resim dosyasi ayni boyda olmali
1024x768'den ufak olmali, 800 x 700 gibi bir olcu makul olur gibi geliyor bana
sonrasinda @cyardimci bunlari sen yerlestireceksin, ama baslamadan once bana danis, tam olarak ne yapman gerektigini anlatacagim.
Soru ekranındaki yardım görselini o sırada ekranda bulunan soru tipine göre getirebilir miyiz?
olur tabi, daha once de oyleydi zaten, soru tipine gore yardim metni cikiyordu, gorselde de ayni sekilde olabilir. @cyardimci kodun tarihcesine bakarsan, su an oyle degilse bile, oyle oldugu donemde nasil yapildigini gorebilirsin.
Soru tipine göre yardım ekranı işiyle şimdilik uğraşmadım. Diğer ekranları ekliyorum. Boyut: 800 x 600.
Şu anda yardım ekranları böyle:
Arkaya bir çerçeve atıp, bulunduğumuz ekranı karartınca şöyle oluyor:
Sadece bulunduğumuz ekranı karartıp, arkaya çerçeve atmadan açıklamaları üzerine yazınca şöyle oluyor:
Deneme 2 olabilir de bazı ekranlarda bu kadar çok metin ekleyemeyebiliriz. Her ekrana bakmak lazım.
deneme2 'yi arka plani transparan tek bir imaj olarak hazirlamak ve de ileride ekranlarda herhangi bir sey yer degistirirse imajlari tekrar guncellemek gerekir. ayrica arka plani transparan tek bir imaj durumunda ayrica yazi eklemek sorun olur (zaten o yazinin yeri her ekranda farkli olacagindan pratigi zor). dahasi boyle bir png dosya boyu cok fazla olur (su an jpg kullaniyoruz optimize)
bu yardim balonlarini tek tek ekranda pozisyonlamaya kalksak, o zaman da daha ayri bir dert.
pratik uygulama zorluklarindan dolayi, cerceve icinde cerceve yontemini oneriyorum. cerceve icinde cercevenin su an gorundugunden daha guzel olmasini saglamak isiyorsak, yardim balonlarini screenshot'lar uzerinde degil de, orijinal tasarim katmanlarindan faydalanarak, arka plan (manzara) icermeyen, sadece ilgili tasi iceren ve cerceveye "yedirilmis" bir imaj uzerinde hazirlayabiliriz.
balonlarin mavi vs kirmizi konusunda birola katiliyorum
Bu issue ile ilgili son durum nedir ?
Arka planı kaldırdım. Transparan PNG olarak hazırladım. Çerçeve koymadım. Ekranın herhangi bir yerine tıklayınca yardım modundan normal çalışma moduna geri dönelim. Metinleri resim olarak koydum. Bundan sonra metinlerde değişiklik yapmak zahmetli olacak! @cyardimci Bunu uygulamanın içine monte edip bir ekran resmi alabilir miyiz? @muratulman ve @serkandurusoy da bu şekilde uygun bulurlarsa devam edeyim. Her birini hazırlamak uzun sürecek; sil baştan olmasın...
Çok kalabalık olmuş. Benim önerdiğim hali daha iyiydi :(
2017-04-04 0:42 GMT+03:00 BirolU notifications@github.com:
[image: muhur ekrani - yardim - deneme 3] https://cloud.githubusercontent.com/assets/17915689/24632944/bead8c32-18ce-11e7-95dd-7bb8f4339b39.png
Arka planı kaldırdım. Transparan PNG olarak hazırladım. Çerçeve koymadım. Ekranın herhangi bir yerine tıklayınca yardım modundan normal çalışma moduna geri dönelim. Metinleri resim olarak koydum. Bundan sonra metinlerde değişiklik yapmak zahmetli olacak! @cyardimci https://github.com/cyardimci Bunu uygulamanın içine monte edip bir ekran resmi alabilir miyiz? @muratulman https://github.com/muratulman ve @serkandurusoy https://github.com/serkandurusoy da bu şekilde uygun bulurlarsa devam edeyim. Her birini hazırlamak uzun sürecek; sil baştan olmasın...
— You are receiving this because you were mentioned. Reply to this email directly, view it on GitHub https://github.com/mitolojix/issues/issues/530#issuecomment-291282891, or mute the thread https://github.com/notifications/unsubscribe-auth/ARFwHgi5J1rG7ovhtv4ETQhGpVCcWnb7ks5rsWfZgaJpZM4LDTrt .
@BirolU @muratulman yorumlariniz nedir ?
@muratulman : Bu yorumu 27 gün önce yapsaydın daha hızlı ilerlerdik. Bu örnek ekranı 800x600 boyutlarında transparan PNG olarak çıplak halde buraya koyuyorum. Ucunda okları olan mavi dikdörtgenleri hangi uygulamayla yaptın? O dosyalar duruyorsa, bu PNG'yi oradaki arkaplan yerine koyarsan istediğimizi elde etmiş oluruz sanırım.
@cyardimci : Yardım ekranlarını siyah zemin yerine o anda ekranda olan resmi karartarak üzerine koysak daha şık olur. Aşağıdaki gibi, 1024x768 boyutlarında arkaplanı karartılmış bir PNG ile daha kolay olur mu acaba?
Arkadaki alan üzerine daha büyük boyutlarda koyamıyor muyuz bu yardım ekranını @cyardimci ? Bir de arka plan rengini oyunun gökyüzü rengi ile eşleyelim, bir devamlılık olsun. Hatta sağ üst köşedeki butonlar hariç oyunun güneşli kendi arka planı olsa çok daha iyi... yapabilirsek.
PPT ile yaptım @BirolU. O eranları PNG'ye çevirip kutuları üzerine öyle mi koyayım anlamadım. 27 gün önce ne demem gerektiğini hiç anlamadım.
@muratulman : Anladığım kadarıyla @cyardimci nın gönderdiği ekran resmi uygulamanın ekranı değil, yani 1024x768 değil, bilgisayarın tam ekranı. Dolayısıyla, yardım ekranı ortada çok küçük kalmış. Biz zaten yardım ekranını 800x600 olarak düşünmüştük.
Ben, arkaplan rengini düz mavi yapmak, ya da düğmeler hariç güneşli manzarayı koymak yerine, arkaplandaki görüntüyü ellemeden, ama %50 oranında karartarak, bizim verdiğimiz yardım ekranını üzerine bindirmesini öngörmüştüm. Daha iyi olmaz mı?
Akşam PPT ile yapmayı deneyeceğim. PPT'nin PNG ile nasıl geçindiğini bilemiyorum. Akşam göreceğiz. Photoshop balonlarını beğenmedim. O yüzden sordum...
"27 gün önce gönderdiğim taslak ekran resmi dün gönderdiğimden daha az karışık değildi" demek istiyordum...
@BirolU 28 gün önce şunu demişim: "Deneme 2 olabilir de bazı ekranlarda bu kadar çok metin ekleyemeyebiliriz. Her ekrana bakmak lazım."
%50 çok karanlık, daha az karartıp bakabiliriz.
PPT dosyasını e-posta ile yollayacağım sana, belki işine yarar.
Yardım tuşuna basıldığında ekran görüntüsünün şöyle olduğunu vrsayalım:
Ben şu PNG dosyasını versem:
Bunu ekranın üzerine transparan olarak koysak ve şunu elde etsek:
@cyardimci : Bunu yapabilir miyiz?
@muratulman : Böyle iyi mi?
Yani Yardım ekranlarını 800x600 yapmak yerine tam ekranın üzerine bindirelim diyorum...
işaretlediğin yerde mühür olmayabilir
On Wed, Apr 5, 2017 at 10:02 PM, BirolU notifications@github.com wrote:
Yani Yardım ekranlarını 800x600 yapmak yerine tam ekranın üzerine bindirelim diyorum...
— You are receiving this because you were mentioned. Reply to this email directly, view it on GitHub https://github.com/mitolojix/issues/issues/530#issuecomment-291962965, or mute the thread https://github.com/notifications/unsubscribe-auth/ARFwHjVSU8qzCDtTzQAENYuvhU8SL-Azks5rs-VZgaJpZM4LDTrt .
Onun dışında uygun. Lütfen oyununun arkaplanındaki renklerden kullan, özellikle bir nedeni var mı kırmızı kullanmanın?
On Wed, Apr 5, 2017 at 10:02 PM, BirolU notifications@github.com wrote:
Yani Yardım ekranlarını 800x600 yapmak yerine tam ekranın üzerine bindirelim diyorum...
— You are receiving this because you were mentioned. Reply to this email directly, view it on GitHub https://github.com/mitolojix/issues/issues/530#issuecomment-291962965, or mute the thread https://github.com/notifications/unsubscribe-auth/ARFwHjVSU8qzCDtTzQAENYuvhU8SL-Azks5rs-VZgaJpZM4LDTrt .
@muratulman : Evet, mühür olmayabilir. O zaman arkaplanı üzerindeki herşeyle birlikte 1024x768 JPG resim olarak vermek daha mantıklı olur sanırım. @cyardimci transparan PNG ile uğraşmak da gerekmez o zaman.
28 gün önce "Mitolojix teması içinde geçen mavi renkli balonlar yerine, daha kontrast oluşturacak koyu kırmızı balonlar öngördüm. Sizce de uygun mudur?" demiştim. Senden yorum gelmemiş. @serkandurusoy "balonlarin mavi vs kirmizi konusunda birola katiliyorum" demiş.
Şimdi farkettim, 28 gün önce gönderdiğim taslaktaki kırmızılar biraz daha koyuymuş.
Arka tarafı koyulaştırınca ve içiçe pencereler olmayınca mavi de artık o kadar kötü gözükmedi bana.
Son kararımız?
Yarın akşam gerçek JPG dosyalarını vermeyi umuyorum...
Hımmm... galiba haklısın, kırmızı daha iyi bu yarı karanlık ekranda. Mümkünse ekranı biraz daha aydınlık yapalım, kırmızı ok.
Selamlar, transparan bir arka planla yardim ekranini su sekilde adapte edebildim
Fakat farkli ekran boylarinda layoutu ayarlamak oldukca zor olabilir. Simdi bile browser console actigim anda, kayma meydana geldi.
Buna ek olarak, ekranlardaki olasi degisikliklerde, yardim ekranlarinin positionlarini vb. tekrar tekrar ayarlamak gerekecek arka plandaki asil ekranla align olmasi icin.
@serkandurusoy da zamaninda buna deginmisti
deneme2 'yi arka plani transparan tek bir imaj olarak hazirlamak ve de ileride ekranlarda herhangi bir sey yer degistirirse imajlari tekrar guncellemek gerekir. ayrica arka plani transparan tek bir imaj durumunda ayrica yazi eklemek sorun olur (zaten o yazinin yeri her ekranda farkli olacagindan pratigi zor). dahasi boyle bir png dosya boyu cok fazla olur (su an jpg kullaniyoruz optimize)
bu yardim balonlarini tek tek ekranda pozisyonlamaya kalksak, o zaman da daha ayri bir dert.
Bu verileri de goz onunde bulundurmakta fayda var diye dusunuyorum karar asamasinda
JPG verdiğimiz zaman bu dertlerden kurtulmuş olacağız. Doğru mu @cyardimci?
@BirolU sanirim JPG formatinda arka plan transparan olmuyor.Boyut olarak kiyaslama yaparsak da, Ustteki imajin jpg formatindaki boyutu 188,3 KB iken png hali 383,2 kb
Bir diger problematik kisim da su olabilir, mesela muhur ekraninda, yazilari iyi kotu bir sekilde asagidaki gibi oturttum (ekran daha kucuk oldugu an goruntu yine kayiyor) Fakat sinav ekranina gectigimiz anda, aciklama yazilarinin yeri degismis olacak, yardim ekranini yeniden konumlandirmamiz gerekecek. Sinav ekranini oturtmaya calisirken bu sefer muhur ekrani tekrar kayacak.
Umarim mukemmel ekran goruntumle endisemi izah edebilmisimdir :)
Yardım ikonuna tıklayınca 2 aksiyon peş peşe olmuyor mu? Önce gerçek ekranı karart sonra jpg aç?
Sent from my iPhone
On Apr 5, 2017, at 23:26, cyardimci notifications@github.com wrote:
@BirolU sanirim JPG formatinda arka plan transparan olmuyor.Boyut olarak kiyaslama yaparsak da, Ustteki imajin jpg formatindaki boyutu 188,3 KB iken png hali 383,2 kb
Bir diger problematik kisim da su olabilir, mesela muhur ekraninda, yazilari iyi kotu bir sekilde asagidaki gibi oturttum (ekran daha kucuk oldugu an goruntu yine kayiyor)
Fakat sinav ekranina gectigimiz anda, aciklama yazilarinin yeri degismis olacak, yardim ekranini yeniden konumlandirmamiz gerekecek. Sinav ekranini oturtmaya calisirken bu sefer muhur ekrani tekrar kayacak.
Umarim mukemmel ekran goruntumle endisemi izah edebilmisimdir :)
— You are receiving this because you were mentioned. Reply to this email directly, view it on GitHub, or mute the thread.
... pardon png aç
Sent from my iPhone
On Apr 5, 2017, at 23:26, cyardimci notifications@github.com wrote:
@BirolU sanirim JPG formatinda arka plan transparan olmuyor.Boyut olarak kiyaslama yaparsak da, Ustteki imajin jpg formatindaki boyutu 188,3 KB iken png hali 383,2 kb
Bir diger problematik kisim da su olabilir, mesela muhur ekraninda, yazilari iyi kotu bir sekilde asagidaki gibi oturttum (ekran daha kucuk oldugu an goruntu yine kayiyor)
Fakat sinav ekranina gectigimiz anda, aciklama yazilarinin yeri degismis olacak, yardim ekranini yeniden konumlandirmamiz gerekecek. Sinav ekranini oturtmaya calisirken bu sefer muhur ekrani tekrar kayacak.
Umarim mukemmel ekran goruntumle endisemi izah edebilmisimdir :)
— You are receiving this because you were mentioned. Reply to this email directly, view it on GitHub, or mute the thread.
Anlamadığım işe burnumu mu soktum? :))
Sent from my iPhone
On Apr 5, 2017, at 23:26, cyardimci notifications@github.com wrote:
@BirolU sanirim JPG formatinda arka plan transparan olmuyor.Boyut olarak kiyaslama yaparsak da, Ustteki imajin jpg formatindaki boyutu 188,3 KB iken png hali 383,2 kb
Bir diger problematik kisim da su olabilir, mesela muhur ekraninda, yazilari iyi kotu bir sekilde asagidaki gibi oturttum (ekran daha kucuk oldugu an goruntu yine kayiyor)
Fakat sinav ekranina gectigimiz anda, aciklama yazilarinin yeri degismis olacak, yardim ekranini yeniden konumlandirmamiz gerekecek. Sinav ekranini oturtmaya calisirken bu sefer muhur ekrani tekrar kayacak.
Umarim mukemmel ekran goruntumle endisemi izah edebilmisimdir :)
— You are receiving this because you were mentioned. Reply to this email directly, view it on GitHub, or mute the thread.
@muratulman :) Yok, yok. Onlardan vazgeçtik...
@cyardimci : JPG transparan olmayacak, zaten olamaz da... PNG'lerle öyle bir istekte bulunmuştum, sonra ondan vazgeçtik. JPG'ler genellikle PNG'lerden daha küçük oluyor, doğrudur, çünkü PNG'lerde bir de Alpha Channel oluyor.
Bizim uygulamanın tüm ekranları 1024x768. Yardım için vereceğim arkaplan üzerine karartma yapılmış ve onun da üzerine balonlar yerleştirilmiş JPG'ler de 1024x768 olacak. Bu durumda yerleştirmede bir sorun olmaması lazım.
Şu andaki sıkıntım, @muratulman ın balonları PPT ile yapmış olması, ancak PPT'nin 96dpi JPG export ediyor olması (normalde 72dpi kullanıyoruz), dolayısıyla ekran görüntülerinin üstüste oturmuyor olması. Bununla yarın ilgileneceğim. Şimdilik iyi geceler.
@BirolU tamamdir sizden haber bekliyorum iyi geceler :) Isterseniz butun ekranlari yapmadan once 2 farkli ekran hazirlayin onlari monte edeyim, farkli 2 ekranda da istedigimiz sonucu elde ettigimiz an digerlerini de uygulamaya aliriz.
Genetik olarak kullanim kilavuzu okumamaya kodlanmis, yardim almayi yedi ceddine hakaret sayan bir milletin kucuk genclerine muhtemelen hic tiklanmayacak yardim ekrani icin bu ozen ve adanmisligi gostermeniz gercekten dunyada iyi kalpli guzel insanlarin da olduguna dair inancimi pekistiriyor. Cok tatlisiniz :)
Hahaha... Çok iyi ya... Bu kesin "özlü sözler" arasına girmeli.
İki gündür bakamadım. Yarın İstanbul'a gideceğim. Ancak Salı günü tekrar bakma fırsatım olacak. :(
Yarın Salı :)
18 Nisan da Salı, 25 Nisan da...
Üstelik, Mayıs ayında tam 5 adet Salı var...
:)
@cyardimci Bunları uygulamanın içinde dener misin? Bunlar 1024x768 72dpi. Uygulama ekranını kaplayacaklar. Ben arka tarafı "dim" yaptım. Herhangibir yere tıklayınca Yardım ekranından kaldığımız yere geri döneceğiz. Sorun yoksa bir başka Salı'ya da "Öz Taşı", "Sınav Ekranı" ve "Yazıtlar Ekranı"nı yapacağım. İyi geceler.
@cyardimci : Dün gönderdiklerimin bazılarında hata vardı. Eğer onları aldıysan, lütfen sil ve yenilerini al. Gönderdiğim tüm JPG'ler 1024x768 72dpi olmalı. Eksik olan 3 yardım ekranını da tamamladım. Böylece bu projenin en önemli parçası da bitmiş oldu. :)
@muratulman : Sen de içeriklerini kontrol edebilirsen sevinirim.
İyi geceler.
Tamam bakacağım. İlk gördüğüm mühür taşındaki ok yağmuru :) Bunu tek mühüre işaret ederek anlatabiliriz diye düşünüyorum.
2017-04-20 0:57 GMT+03:00 BirolU notifications@github.com:
[image: yazitlar ekrani - yardim - bu - 72dpi] https://cloud.githubusercontent.com/assets/17915689/25203861/929f4832-2563-11e7-8ee2-9ba39553cf3d.jpg [image: ana ekran - yardim - bu - 72dpi] https://cloud.githubusercontent.com/assets/17915689/25203862/92a196e6-2563-11e7-9624-1f8c3aaac961.jpg [image: boy tasi - yardim - bu - 72dpi] https://cloud.githubusercontent.com/assets/17915689/25203863/92a3e2de-2563-11e7-8b59-3b81ec8cb3a8.jpg [image: giris ekrani - yardim - bu - 72dpi] https://cloud.githubusercontent.com/assets/17915689/25203864/92a98c5c-2563-11e7-88d9-ecd6339f517d.jpg [image: muhur ekrani - yardim - bu - 72dpi] https://cloud.githubusercontent.com/assets/17915689/25203866/92ac20d4-2563-11e7-850e-b653da76f417.jpg [image: muhur tasi - yardim - bu - 72dpi] https://cloud.githubusercontent.com/assets/17915689/25203865/92ab899e-2563-11e7-9a1f-46a5b6d5718f.jpg [image: oz tasi - yardim - bu - 72dpi] https://cloud.githubusercontent.com/assets/17915689/25203867/92c52eb2-2563-11e7-80a1-142b5c38c3ac.jpg [image: sinav ekrani - yardim - bu - 72dpi] https://cloud.githubusercontent.com/assets/17915689/25203868/92c5e028-2563-11e7-8d2e-d3b62ad6c040.jpg
@cyardimci https://github.com/cyardimci : Dün gönderdiklerimin bazılarında hata vardı. Eğer onları aldıysan, lütfen sil ve yenilerini al. Gönderdiğim tüm JPG'ler 1024x768 72dpi olmalı. Eksik olan 3 yardım ekranını da tamamladım. Böylece bu projenin en önemli parçası da bitmiş oldu. :)
@muratulman https://github.com/muratulman : Sen de içeriklerini kontrol edebilirsen sevinirim.
İyi geceler.
— You are receiving this because you were mentioned. Reply to this email directly, view it on GitHub https://github.com/mitolojix/issues/issues/530#issuecomment-295461886, or mute the thread https://github.com/notifications/unsubscribe-auth/ARFwHhhGNOx171-tlLzhaEKuduHdTc-Vks5rxoM3gaJpZM4LDTrt .
Tabii ki... Neden olmasın?
Tek Millet, Tek Bayrak, Tek Vatan, Tek Devlet, Tek Mühür :)
@BirolU elinize sağlık :) @muratulman siz de kontrolunuzu tamamladiktan sonra, en son hallerini uygulamaya gecirmeye baslayabilirim
@muratulman inceleme firsatiniz oldu mu ? Eger mevcut goruntuler ok ise, bu issue uzerinde calismaya baslayacagim
Tamam @cyardimci başlayabilirsin.
@BirolU @muratulman yardim ekrani icin soru isaretine tiklandigi an, o ekranla birebir ayni boyutta, Birol Bey'in hazirladigi yardim ekrani goruntuleri beliriyor. Son hali asagidaki gibidir:
Uygun mudur ?
Aynen. Büyük ekranın içine küçük ekran, çerçeve vs hiç olmuyor. Ekran görüntüsünü Photoshop'la üzerindeki yazılarıyla ve görselleriyle yeniden yapmak mümkün olmuyor. Bu nedenla ekran tesmini çekip, biraz karartıp, üzerine yardım balonlarını koydum.
cyardimci notifications@github.com şunları yazdı (23 Nis 2017 23:56):
@BirolU @muratulman yardim ekrani icin soru isaretine tiklandigi an, o ekranla birebir ayni boyutta, Birol Bey'in hazirladigi yardim ekrani goruntuleri beliriyor. Son hali asagidaki gibidir:
Uygun mudur ?
— You are receiving this because you were mentioned. Reply to this email directly, view it on GitHub, or mute the thread.
Bence uygun. Bir soru: Bu yardım ekranlarına revizyon gerektiği durumda bunu yapmak ne kadar zor olacak?
@muratulman kod acisindan, sadece gosterilmesi gereken image dosyasi degistirilecek. Boyutlar ayni kaldigi surece bir sorun olacagini sanmiyorum. Ama gorsellerin hazirlanmasi asamasi icin ben bir sey diyemem @BirolU Birol Bey'e sormak gerekir
Ben PSD dosyalarını saklıyorum. Google Drive'a koymadım. Bir ara koyarım. Olabildiğince, kolay olacak şekilde ayrı katmanlarda çalıştım.
cyardimci notifications@github.com şunları yazdı (24 Nis 2017 11:31):
@muratulman kod acisindan, sadece gosterilmesi gereken image dosyasi degistirilecek. Boyutlar ayni kaldigi surece bir sorun olacagini sanmiyorum. Ama gorsellerin hazirlanmasi asamasi icin ben bir sey diyemem @BirolU Birol Bey'e sormak gerekir
— You are receiving this because you were mentioned. Reply to this email directly, view it on GitHub, or mute the thread.
@BirolU Birol Bey sanirim 1 adet yardim ekrani eksik.
Yanitlarim ekrani icin bir gorsel bulamadim. Ekran asagidaki ekran
Mevcut durumda da, yardim ekrani metni su sekildeymis:
Bu ekranda doğru, yanlış ve boş yanıtların soru no kutucuklarında D, Y ve B harfleriyle işaretlenir. Soru ekranlarında doğru yanıtları görürsün. Kendi yanıtını görmek için yanitim düğmesine tıkla. Her sorudan aldığın puan sol üst köşedeki alınan puan kutucuğunda gösterilir.
Mevcut yardım metnine dayanarak yaptım. @muratulman bu şekilde tamamsa @cyardimci bunu da kullansın...
Bununla ilgili #380 de "yanıtım" butonunun değişmesi ile ilgili bir konu açık hala. @serkandurusoy ? Ona göre ekran resmi ve yardım metni değişecek. Şimdilik bunu koyalım ama sonra değiştirmemiz gerekecek.
Tamamlandi, yukleme bekliyor.
Oyun ekranında ? tıklandığında her ekran için ekteki belgedeki gibi birer sayfa içeren ekran görüntüsü getirelim. Mitolojix Oyun Yardım.pdf